top of page

DŮVODY NESOUHLASU

Naší prioritou je boj proti zhoršení životních podmínek a zdraví občanů, zejména zvýšením hlučnosti, prašnosti a výfukovými plyny a celkové zhoršení kvality života a za zachování fauny a flory CHKO České středohoří. Nesmíme dovolit stavbu plánované přeložky silnice 1/9, která naruší klidné prostředí, ve kterém žijeme.

Shrnuli jsme co nám hrozí pokud situaci nezměníme:

DŮVODY NESOUHLASU

Naší prioritou je boj proti zhoršení životních podmínek a zdraví občanů, zejména zvýšením hlučnosti, prašnosti a výfukovými plyny a celkové zhoršení kvality života a za zachování fauny a flory CHKO České středohoří. Nesmíme dovolit stavbu plánované přeložky silnice 1/9, která naruší klidné prostředí, ve kterém žijeme.

Shrnuli jsme co nám hrozí pokud situaci nezměníme:

DŮVODY NESOUHLASU

Naší prioritou je boj proti zhoršení životních podmínek a zdraví občanů, zejména zvýšením hlučnosti, prašnosti a výfukovými plyny a celkové zhoršení kvality života a za zachování fauny a flory CHKO České středohoří. Nesmíme dovolit stavbu plánované přeložky silnice 1/9, která naruší klidné prostředí, ve kterém žijeme.

Shrnuli jsme co nám hrozí pokud situaci nezměníme:

DŮVODY NESOUHLASU

Naší prioritou je boj proti zhoršení životních podmínek a zdraví občanů, zejména zvýšením hlučnosti, prašnosti a výfukovými plyny a celkové zhoršení kvality života a za zachování fauny a flory CHKO České středohoří. Nesmíme dovolit stavbu plánované přeložky silnice 1/9, která naruší klidné prostředí, ve kterém žijeme.

ZASTARALÝ PROJEKT

files-1633406_1920.jpeg
  • Neprovedení studie EIA pro tří pruhovou silnici, která tak rapidně ovlivní život v obcích, krajině CHKO a jejím okolí, ačkoli v roce 2001 pro dvou pruhovou silnici proběhla. (viz dokumenty)

  • Neexistující alternativa zastaralého projektu z 90. let.

  • Současná varianta nereflektuje dnešní situaci a stav poznání 21. století, byla vybrána na základě dnes již neplatných potřeb a reálií 90. let.

  • V roce 2017 na místo velké EIA proběhlo pouze zjišťovací řízení, které nedosahuje rozsahu a kritérií EIA, tudíž jen okrajově prověří skutečný vliv zájmu na životní prostředí.

Připravujeme více informací

ZNEHODNOCENÍ OBCÍ

2337550.jpeg
  • Snížení rekreační a turistické atraktivity obcí, znehodnocení nemovitostí v obcích z důvodu rušného dopravního tahu.

  • Znehodnocení a úbytek aktivně využívané zemědělské půdy a z toho plynoucí snížení zemědělské soběstačnosti regionu.​

  • Hrozba realizace investičních záměrů souvisejících s výstavbou přeložky silnice - výstavba v nové průmyslové zóně Skalice u České Lípy

Připravujeme více informací

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A ZDRAVÍ

Křemelinový_důl.jpeg
  • Zhoršení životních podmínek a zdraví občanů, zejména zvýšením hlučnosti, prašnosti a výfukovými plyny a celkové zhoršení kvality života 

  • Zásadní zvýšení intenzity dopravy v obcích a jejich okolí.

  • Negativní vliv na krajinu a životní prostředí v CHKO České středohoří, dvou rezervací Natura 2000 i jiných cenných biotopů zvláště chráněných druhů živočichů (46) a rostlin a jejího okolí podél povodí Šporky.

  • Rapidní úbytek vody v krajině

Připravujeme více informací

DOPRAVA V ČESKÉ LÍPĚ A POLITICI

Proc_vznikaji_zacpy_bez_duvodu_Perex.jpeg
  • Není řešením vnitroměstské dopravy v České Lípě.

  • Tranzitní doprava činí i po dostavbě D8 a D10 a zrušení TiR přechodu v Rumburku již minimum oproti minulosti.

  • Dlouhodobě minimální zájem komunálních politiků na úrovni obcí a kraje připustit  občany k otevřené debatě nad projektem přeložky silnice I/9.

  • Neznalost a neochota politiků se seznámit s podrobnostmi a negativním dopadem na život projektu přeložky silnice I/9.

Připravujeme více informací
bottom of page